دیدبان

زیر ذره‌بین / فتح السخنه؛ گامی بلند برای فتح دیرالزور

زیر ذره‌بین / فتح السخنه؛ گامی بلند برای فتح دیرالزور

به گزارش گروه رصد تروریسم دیدبان، موقعیت ژئوپولیتیک این شهر به گونه‌ای است که با آزادسازی این شهر به جرات می‌توان گفت ؛ کلیدی ترین پیروزی نیروهای ارتش سوریه و محور مقاومت در صحرای شرقی سوریه رقم خورده است.
البته این منطقه را باید در چارچوب پیشروی های ارتش و محور مقاومت و اهداف عملیات در این مناطق تحلیل کرد.
به احتمال فراوان نیروهای محور مقاومت در شمال السخنه ادامه ی پیشروی خود را ادامه خواهند البته از آنجا که  نیروهای محور مقاومت امر مهمی چون تثبیت موقعیت خود و پاکسازی تله‌های انفجاری  کار گذاشته شده توسط داعش دران شهر السخنه و همچنین ایجاد خاکریزها و مقرها در مناطق شرقی این شهر پیش‌بینی می‌شود این پیشروی با چند روز تاخیر انجام شود.


اصرار به تکمیل حلقه محاصره از شمال سخنه و جنوب الکدیر از چه رو است؟

نیروهای محور مقاومت اگر بخواهند تمام خطوط نبرد داخل حلقه محاصره  با داعش را حفظ کنند ، مجبور هستند نیروهای عملیاتی زیادی را در طول چند صد کیلومتر فعال نگه دارند که با تکمیل حلقه محاصره این مسافت حدودا به ۵۰ کیلومتر در این منطقه کاهش پیدا می‌کند.
همچنین پیشروی در دیگر جبهه‌های درگیری ؛ برای مثال در جنوب شرقی رقه و یا در طول مرز عراق، ریسک عملیاتِ داعش علیه نیروهای محور مقاومت در این محورها را افزایش می‌دهد. با توجه به عدم وجود پشتیبانی قوی در دو مسیر پیشروی ، ممکن است با حمله ی تروریست های داعشی ؛ نیروها کاملا قیچی شده و تلفات زیادی را درپی داشته باشد.


از سوی دیگر با توجه به اینکه نیروهای  محور مقاومت توجه خود را بعد از تکمیل حرقه محاصره درپی حرکت  به سمت شهر دیرالزور خواهند بود ، در نتیجه بهتر است که پیشروی در امتداد مرز عراق به گونه‌ای باشد که راهی برای فرار تروریست‌های داعشی به سوی شهر القائم عراق وجود داشته باشد .
یگان‌های ارتش و محور مقاومت در عراق برعکس سوریه ، با کمبود نیرو مواجه نیستند و اینطور می‌توان برنامه ریزی کرد که تسویه حساب نهایی با داعش در خاک عراق صورت خواهد گرفت.
باید اضافه کرد بیشترین تاکتیک «سهیل حسن» فرمانده  تایگرهای سوریه در بحران این کشور برضد مواضع تروریست‌های داعشی اصرار برهمین بحث پیشروی در دو جهت و تکمیل محاصره بوده و این تاکتیک با هلی برن اخیر در راستای الکدیر  درصد تکمیل محاصره را افزایش می‌دهد.


پس از تکمیل محاصره و پاکسازی مناطق داخلی محاصره از لوث عناصر گروه تروریستی داعش این بار دیرالزور هدف اصلی در صحرای شرقی و شمال شرقی سوریه خواهد بود. اولویت این عملیات پیشروی از جنوب شرقی رقه و در امتداد رودخانه ی فرات بوده و بصورت سلسه وار از آن جهت به سمت جنوب محور عملیات صورت خواهد گرفت تا داعش احساس محاصره و نبرد تا آخرین فشنگ را نکند.

 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن